Klimatikus hatások figyelembevétele az aszfaltburkolatú útpályaszerkezetek méretezése során

Primary tabs

Erre a témakiírásra nem lehet jelentkezni.
Nyilvántartási szám: 
17/21
Témavezető neve: 
Témavezető e-mail címe:
toth.csaba.uvt@gmail.com
A témavezető teljes publikációs listája az MTMT-ben:
A téma rövid leírása, a kidolgozandó feladat részletezése: 
A hiányzó úthálózati elemek kiépítése, a meglévő hálózatok megerősítése, illetve felújítása minden országban kiemelt nemzetgazdasági érdek, azonban a rendelkezésre álló források világszerte korlátozott volta indokolja, hogy ezen fejlesztések és beavatkozások tervezése a lehetséges legkorszerűbb módszerekkel, optimális költséggel történjen, elősegítve ezzel a hatékonyabb, alacsonyabb költségű és/vagy magasabb szolgáltatási színvonalú megoldások kidolgozhatóságát. 
 
A közelmúltig az útpályaszerkezetek méretezése elsődlegesen a forgalmi terhelés okozta fáradási igénybevételre fókuszált és számos egyéb befolyásoló tényezőt figyelmen kívül hagyott vagy csak jelentős egyszerűsítéssel volt képes figyelembe venni. Ezen ez idáig elhanyagolt hatótényezők közé sorolhatók a klimatikus hatások is, amelyek azonban nagyon fontos szerepet játszanak az útpályaszerkezetek teljesítményének alakulásában. 
 
A klimatikus hatások kutatása az elmúlt időszakban felgyorsult és ennek nyomán egyre több új eredmény lát napvilágot, azonban az eltérő éghajlati viszonyok miatt még egy kontinensen belül is igen változatosan építhetők csak be a nemzeti méretezési előírásokba a meteorológiai tényezők hatásai. 
 
A doktori munka célja, hogy a hallgató az elismert és széles körben elterjedt nemzetközi méretezési eljárások átvilágítását követően tanulmányozza a klimatikus hatások figyelembevételi lehetőségeit, helyszíni mérési eredmények és meteorológiai adatok segítségével elemezze azok megbízhatóságát, esetlegesen tegyen javaslatot azok továbbfejlesztésére. Figyelembe véve továbbá, hogy az útpályaszerkezet erőjátékának egzakt tanulmányozását elsődlegesen a pályaszerkezeti rétegek hőmérsékletfüggése, illetve a földmű teherbírás-ingadozása nehezíti, ezek hatását pályaszerkezeti modellek segítségével külön is elemezze. Tegyen javaslatot olyan összefüggések alkalmazására, amelyek segítségével a klimatikus hatások a méretezés során az eddigieknél pontosabban vehetők figyelembe.
A téma meghatározó irodalma: 
 
    1. Yang H. Huang: Pavement Analysis and Design. ISBN-13: 978-0131424739
    2. Per Ullidtz: Modelling Flexible Pavement Response and Performance. ISBN-10: 8750208055
    3. A. T. Papagiannakis - E. A. Masad: Pavement Design and Materials. ISBN-13: 978-0471214618
    4. Nick Thom: Principles of Pavement Engineering. ISBN-10: 0727740709
    5. Fi I., Tóth Cs., Bocz P., Pethő L.: Útburkolatok méretezése. ISBN:9789639968349
A téma hazai és nemzetközi folyóiratai: 
 
    1. Road Materials and Pavement Design (Scopus)
    2. Baltic Journal of Road and Bridge Engineering (WoS, Scopus)
    3. International Journal of Pavement Engineering (Scopus)
    4. GRADEVINAR, Journal of Croatian Association of Civil Engineers (Scopus)
    5. Periodica Polytechnica Civil Engineering (Scopus)
    6. Építőanyagok/ Journal of Silicate Based and Composite Materials
A témavezető utóbbi tíz évben megjelent 5 legfontosabb publikációja: 
 
    1. L. Gáspár – M. Karoliny – Cs. Tóth: Predicting subgrade soil strength using FWD and meteorological time series data. Proceedings of the 10th International Conference on the Bearing Capacity of Roads, Railways and Airfields (BCRRA 2017), June 28-30, 2017, Athens, Greece
    2. Soós Z. - Bóka Dávid - Tóth Csaba: Determination of Load Equivalency Factors by Statistical Analysis of Weigh-In-Motion Data. BALTIC JOURNAL OF ROAD AND BRIDGE ENGINEERING (ISSN: 1822-427X) 11: (4) pp. 266-273. (2016) (WoS)
    3. Soós Z., Igazvölgyi Zs., Tóth Cs., Pethő, L.: „Mechanistic Asphalt Overlay Design Method for Heavy Duty Pavements”,  Road and Rail Infrastructure IV, Proceedings of the Conference CETRA 2016, Sibenik, Horvátország. pp. 173-179.
    4. Pethő L.-Tóth Cs.: The Development of Pavement Rehabilitation Design Guidelines for Increasing the Allowable Axle Load from 100 kN to 115 kN In: Y Richard Kim (szerk.) Asphalt Pavements: Proceedings of the 12th International Coference on Asphalt Pavements. Konferencia helye, ideje: Raleigh, Amerikai Egyesült Államok, 2014.06.01-2014.06.05. Leiden: CRC Press/Balkema, 2014. pp. 1577-1586.(ISBN:978-1-138-02693-3)
    5. P. Primusz, J. Péterfalvi, G. Markó, Cs. Tóth: Effect of Pavement Stiffness on the Shape of Deflection Bowl. ACTA SILVATICA ET LIGNARIA HUNGARICA: AN INTERNATIONAL JOURNAL IN FOREST, WOOD AND ENVIRONMENTAL SCIENCES 11:(1) pp. 39-54. (2015)
A témavezető fenti folyóiratokban megjelent 5 közleménye: 
 
    1. Soós Z. – Tóth Csaba: Simple Overlay Design Method for Thick Asphalt Pavements Based on the Method of Equivalent Thicknesses. PERIODICA POLYTECHNICA-CIVIL ENGINEERING (ISSN: 0553-6626) (eISSN: 1587-3773) 61: (3) pp. 389-397. (2017)
    2. Soós Z. – Bóka Dávid - Tóth Csaba : Determination of Load Equivalency Factors by Statistical Analysis of Weigh-In-Motion Data. BALTIC JOURNAL OF ROAD AND BRIDGE ENGINEERING (ISSN: 1822-427X) 11: (4) pp. 266-273. (2016)
    3. Lajos Kisgyörgy, Csaba Tóth & András Geiger: The Dynamic Modulus of Chemically Stabilized Crumb Rubber Bitumen Modified Asphalts (Paper ID: 1451-2015) GRADEVINAR, Journal of Croatian Association of Civil Engineers, ISSN (printed version): 0350-2465.
    4. Soós Z. – Tóth Csaba: The effect of VIATOP® plus FEP on the stiffness and low temperature behaviour of hot mix asphalts. Journal of Silicate Based and Composite Materials (ISSN: 0013-970X) (eISSN: 2064-4477) 67: (4) pp. 126-131. (2015)
    5. Tóth Csaba: Analysis of the Quality Variances of Asphalt Production by Monte Carlo Simulation. PERIODICA POLYTECHNICA-CIVIL ENGINEERING (ISSN: 0553-6626) (eISSN: 1587-3773) 54: (1) pp. 67-72. (2010)
Hallgató: 

A témavezető eddigi doktoranduszai

Nádasi Réka (2017/2022/)
Soós Zoltán (2014/2017/2017)
Cho Seoyoung (2018/2021/2023)
Primusz Péter (2020/2022/)
Státusz: 
elfogadott